Diskusní fórum STAG LPG/CNG
Vítejte na diskuzním fórum LPG a CNG, kde se prioritně zabýváme značkou STAG, která je jedničkou ve svém oboru, což jsou LPG a CNG zařízení. Můžete se zde ptát na přestavby, montáže, revize, servisy LPG a CNG zařízení. Samozřejmě rádi odpovíme i na všechny otázky okolo plynu (gas) jako je například problematika ochrany ventilů, pojištění LPG a CNG, atd.. Prioritně však budeme odpovídat na dotazy týkající se značky STAG.
+ Nový dotaz
20.11.2024 15:19:43
Jméno:
Martin Předmět:
LPG tartarini Dobrý den chci se zeptat jestli nevíte někdo z jakého důvodu se mi přepne z benzínu na plyn auto až za strašně dlouhou dobu musím ujet asi šest až 7 km než se to vůbec přepne zřejmě jde o ten ohřev plynu. Děkuji za odpovědi
25.10.2024 9:44:54
Jméno:
Daniel Předmět:
Nastavení Dobrý den, byl mě namontovaný systém stag, ale auto nejede v pořádku. V servise mě odbývají že je všechno v pořádku. Reduktor má nastaveno 1.1bar, kalibrační trysky jsou 2.1mm..to dává po kalibraci na volnoběh koeficient 2-2,1 což si myslím, že vstřiky Valtek T30 3 ohm nemůžou stíhat.. řešit prosím nápravu rozšířením trysek, případně zvýšením tlaku a novou kalibrací?
25.10.2024 10:59:17
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Nastavení Dobrý den, velikost trysek se volí dle výkonu motoru. Tlak reduktoru se obvykle nastavuje v rozmezí 1,1 až 1,3 Bar . Nevím co si mám představit pod tím, když „auto nejede v pořádku“. V některých případech je třeba po přestavbě řešit i výměnu některého komponentu zapalovací soustavy (svíčky, kabely, zapalovací moduly či cívky). Přesto, že motor na benzín funguje bez problémů, může se po přestavbě projevit po přepnutí na plyn kolísání otáček, cukání apod., neboť směs LPG je hůře zapalitelná než směs benzínová. Pokud budete chtít problém vyřešit objednejte se u nás na servis na tel. 606 659 530.
17.10.2024 8:26:57
Jméno:
Štěpán Předmět:
Značné klesání tlaku při zátěžiDobrý den, vrtá mi hlavou zda je běžný pokles tlaku plynu za reduktorem z 1,3 bar až na 0,8bar při plné zátěži. Je takto znatelný pokles normální nebo bych měl začít řešit? Čím taková věc může být způsobena? Plná nádrž, oba filtry nové. Jedná se o V6 turbo 239kw, systém STAG, reduktor Thor Tre. Děkuji
17.10.2024 10:34:33
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Značné klesání tlaku při zátěžiDobrý den, je logické, že tlak plynu v zátěži klesá. Pokud nedochází v zátěži k přepínání do benzínu ,není potřeba řešit.
10.10.2024 17:52:43
Jméno:
Jan Stránský Předmět:
stag 300 8mi válecZdravím, motor nejede na LPG, ZELENÁ LED provozu pomalu bliká. K jednotce se nejde připojit. Takže je asi KO, že Díky
11.10.2024 7:45:20
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: stag 300 8mi válecDobrý den, jednou z možností proč nedojde k přepnutí na LPG je závada některého sensoru. To zda je řídící jednotka KO nebo ne neumím takto na dálku říci. Navštivte svého plynaře, případně se objednejte na servis u nás na tel. 606 659 530.
25.9.2024 2:23:38
Jméno:
Maroš Předmět:
výmena vstrekovDobrý deň, chcel by som sa spýtať, pri výmene lišty valtek type 30 za novú musím nastavovať dlžku otvorenia ventilov na 0.4mm, alebo je to nastavené z výroby? dakujem
25.9.2024 7:12:06
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: výmena vstrekovDobrý den, zdvih u vstřikovačů Valtek T30 je nastaven z výroby na 0,5 mm. My pro jistotu před každou jejich instalací kontrolujeme zdvih. Po každé výměně vstřikovačů by měla následovat kontrola plynové mapy diagnostickým programem.
18.9.2024 12:30:40
Jméno:
Jakub Předmět:
Na benzin strasne blbne ale na LPG jede dobreDobry den, chtel bych se zeptat jestli lambda sonda reguluje smes LPG stejne jako benzinu nebo LPG pracuje jinak? Konkretne mi jde o to, jestli je mozne aby auto na benzin prakticky nefungovalo a ukazovalo prilis bohatou smes, takze by mohla byt spatna LS ale kdyz uz se prepne na LPG jede normalne, cili jestli vadna sonda by se projevovala stejne u benzinu i LPG nebo to neni pravidlem? Dekuji
18.9.2024 13:23:01
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Na benzin strasne blbne ale na LPG jede dobreDobrý den, lambda sonda funguje při provozu na LPG stejně jako na benzín. Signál z lambda sondy je snímán jednak řídící jednotkou LPG a současně i při jízdě na LPG i jednotkou benzínu. I při provozu na LPG dostává řídící jednotka benzínu všechny signály a chová se stejně jako při provozu na benzín. Pokud je palivová směs LPG špatně nastavená (i když vozidlo na LPG jede dobře) může se stát, že se rozsvítí kontrolka motoru z důvodu špatných emisí, při studených startech dochází k problémům s kolísáním otáček případně chcípáním. Doporučuji navštívit odborný servis LPG, který provede diagnostiku jak benzínové, tak i plynové části vozidla a závadu odstraní.
13.9.2024 23:13:10
Jméno:
Albi Předmět:
AutoHello
I heve a infiniti Fx45 2006 with stag 300-8 qmax basic , polmon stag R03
I heve a problem with consum
In comb the consum are 55 liter in 100 km
But in reality the car in specification consum are 17 liter petrol in 100 km
16.9.2024 7:51:18
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: AutoGood day, if the petrol consumption is 17 l, then the LPG consumption should be approx. 20 l of LPG. Increased consumption may be caused by a leak in the LPG system. I recommend visiting an LPG service, where they will perform diagnostics and remove the defect.
13.9.2024 19:27:36
Jméno:
jirka Předmět:
svíčkydobrý den, svíčky na motor mají mezeru 0,9 doporučujete je sklepnout na 0,7 mm? Motor peugeot 1.6 NFU. údajně se tak více ochrání zapalovací cívka, tím že VN je o něco menší? Je to tak? Nebo to pak pojede hůře? dekuji za vysvetlení.
16.9.2024 7:45:23
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: svíčkyDobrý den, svíčky pro vozidla přestavěná na LPG nijak neupravujeme.
23.8.2024 11:24:56
Jméno:
Jan Předmět:
Přestavba Škody FabiaDobrý den, rád bych přestavbu na Škodu Fabia 1.4 mpi (50 kw), vzhledem ke stáří vozu bych rád co nejlevnější variantu. Co byste mi doporučili? Děkuji,Jan.
23.8.2024 13:08:35
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Přestavba Škody FabiaDobrý den, odpověď jsem Vám poslal mailem.
20.8.2024 10:22:38
Jméno:
Jiří Smutný Předmět:
Tlakové mazání ventilů Dobrý den, mám v autě Opel Zafira 1.8 103 kW namontované tlakové mazání ventilů Elektronic Valve Protector. Je možné, že tento systém v zimním období nemaže?. Stalo se mi to již druhou zimu. Ochladí se a systém přestane mazat. Na jaře bez problemu maže dál. Dokonce se mi stalo, že když přišlo v zimě velké oteplením tak se to rozběhlo a po ochlazení zase přestalo. Děkuji
20.8.2024 13:19:14
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Tlakové mazání ventilů Dobrý den, pokud je systém aditivace Valve Protector správně nastaven včetně hustoty aditiva, pak musí dávkovat celoročně. Nevím o žádném jiném případu, kdy by v zimě nefungoval.
17.8.2024 14:50:03
Jméno:
Pavel Předmět:
autoadaptacedobrý den, která autoadaptace je důležitá pro zhodnocení stavu motoru? Krátkodobá nebo dlouhodobá. Po vymazání autoadaptací v RJ benzínu a najetí kolem 100 km je autoadaptace krátkodobá plus mínus kolem 6 procent, sem tam špička plus mínus 14 procent v přechodu mezi různými režimy motoru, dlouhodobá od vymazání hodnot byla 0,75 po ujetí dalších km 0 a při ujetí stovky km -0,75 procent...
na LPG pak padá dlouhodobá na -7 procent a auto pak startuje hůře na benzín. ociloskopem nezjištěna závada na zapalování....stag basic rv 2020...rj benzínu si pamatuje dlouhodobé adaptace a pak muze byt problém se startem na benzín...dekuji
19.8.2024 8:01:42
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: autoadaptaceDobrý den, předpokladem pro správné fungování LPG systému je, že vozidlo funguje bezvadně na benzín a zejména zapalovací soustava je v pořádku. Pak lze LPG systém nastavit tak, že jak vy říkáte „autoadaptace“ na LPG vykazují minimální odchylky od autoadaptací na benzín. V případě větších odchylek při provozu na LPG může docházet k potížím při startování na benzín.
11.8.2024 9:52:53
Jméno:
David Předmět:
Lpg start za studena Dobrý den,prosím vás jak a co mám zmáčknout abych mohl startovat na LPG za studena a ne na benzin potřebuji něco vyskouset děkuji noc.
19.8.2024 7:51:55
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Lpg start za studena Dobrý den, Pro nouzový start na LPG je třeba zapnout zapalování, stisknout tlačítko na LPG přepínači a po zaznění akustického signálu nastartovat. POZOR! Počet nouzových startů je omezen.
24.7.2024 18:55:45
Jméno:
Petr Klíma Předmět:
Škoda Octavia III přepínání z CNG na benzínDobrý den,
škoda octavia III 2016, CNG z výroby. Potýkám se z problémem, se kterým si servis už neví rady. Občas se mi stane, že
když stojím na místě, tak dojde k přepnutí na benzín. Jev je doprovázen zablikáním kontrolky motoru a zpět na plyn se to přepne až při dalším startu. Dříve zůstávala kontrolka svítit a po diagnostice servis proměřil vstřiky a postupně došlo k výměně svíček, kabelů a obou lambda sond. Pak bylo ještě podezření na váhu vzduchu, ale to bylo měřením vyloučeno. Nyní kontrolka pouze zabliká a dále nesvítí.
Nesetkali jste se s něčím podobným? Děkuji
25.7.2024 7:59:19
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Škoda Octavia III přepínání z CNG na benzínDobrý den, u závad, které se vyskytují nahodile se obtížně provádí diagnostika, neboť pokud se závada neprojeví, není co opravovat. K přepínání do benzínu dochází vlivem poklesu tlaku v CNG systému, kdy CNG nádrže jsou prázdné nebo vlivem závady např. čidla tlaku plynu, regulátoru tlaku plynu atd.. Rozsvěcování kontrolky motoru signalizuje poruchy motoru či s ním spjatých systémů. Pokud budu předpokládat, že v servise vyloučili závadu katalyzátoru, netěsnosti sacího potrubí, zapalovací soustavy, lambda sond, podpálení ventilů atd. pak může docházet k rozsvěcování kontrolky z důvodu špatné funkce plynových vstřikovačů (vlivem opotřebení nedávkují správně) nebo regulátoru tlaku CNG.
23.7.2024 16:13:41
Jméno:
Josef Předmět:
Qmax plusDobrý den, odpojuje jednotka qmax plus benzínové čerpadlo při běhu na LPG? Jde mi o to, že u motoru 5.7 Hemi by mohlo dojít k poškození benzínového čerpadla, když by pořád tlačilo a nebyl odběr nebo k přehřátí, když by bylo méně paliva v nádrži. Jak se toto řeší?
24.7.2024 7:24:24
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Qmax plusDobrý den, stejně jako ostatní LPG systémy od ostatních výrobců ani systém STAG QMAX Plus neodpojuje při běhu na LPG benzínové čerpadlo. Proto i v Návodu na obsluhu a údržbu vozidla s LPG pohonem, kterou jste měl dostat po přestavbě, je uvedeno na str. 13, že „Benzínová nádrž by měla vždy obsahovat minimálně 1/4 paliva. Při nedostatečném množství paliva hrozí trvalé poškození palivového čerpadla.“
21.7.2024 22:30:27
Jméno:
Jiri Předmět:
výměna Rj stagdobrý den, mám Stag basic na citroenu 1.6 motorTU5JP, rok 2006. Při montáži mi nabídli stag basic, najeto cca 60 tkm na tomto systému, pokud by se vyměnila RJ stag za lepší např STAG QBOX PLUS tak bude možné systém lépe nastavit na tento motor, plynař mi řekl že současný systém lépe neumí nastavit. Tak předpokládám že stag basic má omezené možnosti nastavení ..autoadaptace čistě na benzín cca 500 km jsou kolem nuly tj cca plus mínus 2 až 4 procenta krátkodobé a cca mínus 2 procenta dlouhodobé, autoadaptace na LPG padají až k mínus 12 procentům - co to zamená chudá nebo bohatá směs? , myslím tím LTFT dlouhodobá... po přepnutí zpět na benzín a ujetí potřebného množství km autoadaptace se vracejí k normálu..
děkuji za vysvětlení zda je smes chudá nebo bohatá kdyz LTFT jdou tak nízko do mínusu...co mám tedy říct plynaři? Má pravdu že to nejde nastavit? Nebo se mu nechce nebo to neumí?
vyřeší to lepší jednotka Stag? Pokud ano jaká přesne?
dekuji
22.7.2024 7:33:08
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: výměna Rj stagDobrý den, pokud jsou LTFT v mínusových hodnotách je palivová směs bohatá. Systém STAG 4 QBOX Basic plně vyhovuje potřebám Vašeho motoru. STAG QBOX Plus má navíc možnost připojení k OBD a emulátor hladiny paliva, který Vaše vozidlo nepotřebuje. Jednou z možných příčin, kdy se vyskytují problémy s nastavením , je nesprávně fungující zapalovací soustava. Doporučuji proto kontrolu zapalovací soustavy případně výměnu špatně fungujících komponent a pak znovu zkontrolovat nastavení LPG systému diagnostickým programem a případně provést korekce v nastavení.
Přidat záznam
Zajímá Vás víc?