Diskusní fórum STAG LPG/CNG
Vítejte na diskuzním fórum LPG a CNG, kde se prioritně zabýváme značkou STAG, která je jedničkou ve svém oboru, což jsou LPG a CNG zařízení. Můžete se zde ptát na přestavby, montáže, revize, servisy LPG a CNG zařízení. Samozřejmě rádi odpovíme i na všechny otázky okolo plynu (gas) jako je například problematika ochrany ventilů, pojištění LPG a CNG, atd.. Prioritně však budeme odpovídat na dotazy týkající se značky STAG.
+ Nový dotaz
3.3.2025 16:24:15
Jméno:
Miroslav Předmět:
Stagg 300 nissanDobrý deň prajem.
Mám namontovaný LPG stagg 300. V Nissan Armada 5.6l 8 valec.
Priemerná spotreba na lpg mi stúpla na 28 l/ 100km.
Diagnostika nevykazuje žiadnu chybu.
Teplota prepnutia na Lpg je 30 stupňov celzia.
Motor ide v poriadku.
Je táto spotreba adekvátna k takémuto motoru?
Na benzín ide cca 12-14 l/100 km
4.3.2025 7:13:08
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Stagg 300 nissanDobrý den, spotřebě benzínu 12 -14 l by odpovídala spotřeba LPG v rozmezí 14 – 17 l. Navštivte proto svého plynaře, který zkontroluje těsnost celého LPG systému a diagnostickým programem zkontroluje nastavení LPG.
25.2.2025 11:24:09
Jméno:
Jakub Sramek Předmět:
STAG 4 Q BOX BASIC Dobry den, dnes mi vozidlo neproslo emisemi, protoze pri prepnuti z benzinu na LPG se odpojuje ridici jednotka. Na benzin vse v poradku. Jak tedy udelat emise na LPG?. Cetl jsem ze rj LPG komunikuje pres OBD s rj autaa je treba tu komunikaci vypnout. Je to stejny pripad ? Dekuji
25.2.2025 13:29:28
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: STAG 4 Q BOX BASIC Dobrý den, u vozidel s připojeným LPG systémem k OBD existuje speciální postup, jak měřit emise. Technik SME by měl tento postup znát, případně může požádat o pomoc na hotline u dodavatele měřícího zařízení.
20.2.2025 15:50:44
Jméno:
Lukas Předmět:
Problém s plynemDobrý den,chtěl bych prosim Vas poradit čím by to mohlo být? Při přepnutí na plyn ,mi na volnoběh necuká auto,jenom když při přidání plynu mi začne blikat kontrolka motoru a auto začne cukat dost než samo přepne zpět na benzin.Na benzin bez problému jede auto . Filtry vyměněny . Dekuji
21.2.2025 6:58:10
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Problém s plynemDobrý den, k vyhledání závady bude třeba použít diagnostiku. Závada může být např. v zapalovací soustavě (výpadky zapalování) nebo v některém komponentu LPG soustavy. Navštivte proto svého plynaře, který závadu zjistí a odstraní.
10.2.2025 7:39:10
Jméno:
Tadeáš Předmět:
Aká teplota motora sa odporúča na spustenie LPGDobrý deň,
Prosím o radu - pri akej teplote motora sa odporúča nastaviť zapnutie LPG (Stag) ak sa jedná o auto s motorom 5,7 HEMI?
Aktuálne mám nastavených 60 stupňov ale pri aktuálnom počasí mi to nezapne ani po cca 15 minút jazdy a tým pádom stráca LPG v meste zmysel.
Viete mi odporučiť nastavenie ideálnej teploty (pre doplnenie, mám zároveň nastavené aj min. 1000 otáčok + teplota motora na spustenie LPG).
Ďakujem.
Tadeáš
10.2.2025 9:58:14
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Aká teplota motora sa odporúča na spustenie LPGDobrý den, odpověď jsem Vám zaslal mailem.
28.1.2025 22:03:51
Jméno:
Petr Předmět:
Dočasné odpojení LPG jednotky z OBD - postupDobrý den, mám systém STAG s řídící jednotkou STAG QNEXT PLUS a jde o to, že se mi při napojení diagnostiky VAG/ VCDS přes OBD zásuvku notebook nepřipojí na řídící jednotku auta (motoru). Údajně je to díky tomu, že je s řídící jednotkou motoru propojena i LPG řídící jednotka. Aby klasická řídící jednotka šla napojit, musí se údajně dočasně řídící jednotka LPG vypnout přes tlačítko LPG v kombinaci s otočením klíčku v zapalováním, nebo tak nějak, více nevím .. a je pro to údajně prý nějaký postup. Chtěl bych požádat o tento přesný postup.
Děkuji.
29.1.2025 7:53:57
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Dočasné odpojení LPG jednotky z OBD - postupDobrý den, odpojení OBD provedete vyjmutím pojistky LPG systému, která se nachází na plusovém kabelu poblíž baterie. OBD lze též vypnout softwarově a zapnout vždy jen při provádění diagnostiky. Softwarové odpojení OBD může provést Váš plynař.
16.1.2025 20:58:05
Jméno:
Martin Předmět:
Lpg STAG Dobrý den,
U vozu Dodge RAM 5.7 V8 r.v.2021 se rozvicuje kontrolka motoru jen při provozu na lpg, jezdí v pořádku, byla by možnost diagnostiky či servisu.
Děkuji pěkně za informaci
S pozdravem Martin
17.1.2025 8:06:06
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Lpg STAG Dobrý den, objednat se můžete telefonicky na č. 383 324 912.
16.1.2025 20:39:53
Jméno:
Petr Předmět:
Přepínání z LPG na benzín při zátěži a následná úpravaDobrý den, koupil jsem vozidlo Seat Exeo 1.8T 110 kW se systémem Stag. Hned při prvních jízdách jsem zjistil, že při prudší akceleraci z dvojky nebo trojky se mi auto přeplo na benzín a dále od cca 4700 ot/min auto už zrychlovalo vlažně. Po napojení na LPG diagnostiku v jednom blízkém LPG servisu u známého bylo zjištěno, že zůstával vstřik otevřený a to kvůli instalaci trysek průměrem 2.2 mm, což bylo na tento výkon málo. Dále byl zjištěn tlak tuším 1.5 baru, což bylo také špatně. Zřejmě se to snažil nejmenovaný známý pražský LPG servis, který tuto zástavbu montoval dohnat tlakem. Můj servisman tedy zvětšil průměr trysek na 2.5 mm (dle tabulek by měly být použítý průměr trysek 2.6 mm, ale nebyly skladem - nemělo by to snad vadit a později se dají 1.6 mm) a stáhnul tlak na 1.3 baru. Po ujetí několika desítek km na benzín s různým stylem jízdy a následným přepnutím na plyn auto už jde krásně lineárně do otáček až k 6 tis bez nějakého nouzového přepnutí na benzín. Zhruba za týden po ujetí dalším km na plyn ještě proběhne kontrola mapy/bohatosti směsi a případná korekce.
Pro doplnění: V autě jsou vstřikovače AC W01 a reduktor STAG R01.
Má otázka tedy jen pro ujištění zní : Jsou výše nastavené parametry vyhovující ? Tedy tlak a průměr trysek ?
Děkuji za opověd.
17.1.2025 7:59:21
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Přepínání z LPG na benzín při zátěži a následná úpravaDobrý den, tlak je OK, velikost trysky je 2,6 mm.
22.12.2024 19:46:01
Jméno:
Hugo Předmět:
STAG 300-4 výměna ŘJJe realné v domacích podmínkach provést výměnu ŘJ STAG 300-4 (která byla diagostikována jako vadná)za jinou identickou -starší použitou - z jiné demontované instalace ?
jde mi o přenos dat z původní jednotky do jiné .
lze toto zvládnout prosřednictvím přislušného rozhraní a diag.programu ?
děkuji za info
2.1.2025 7:37:36
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: STAG 300-4 výměna ŘJDobrý den, k výměně stačí mít odpovídající interfejs (rozhraní) a diagnostický program, ale bez potřebných znalostí nedoporučuji provádět výměnu řídící jednotky svépomocí. Výměnu řídící jednotky svěřte odbornému servisu, který provede potřebná nastavení, autokalibraci a přizpůsobení plynové mapy pro váš motor. Pak budete mít jistotu, že nedojde k poškození motoru a vše bude fungovat bez problémů.
8.12.2024 15:27:54
Jméno:
Marek Nevečeřal Předmět:
Stag 4 nemeri otackyDobry den mam system Stag 4 a ukazuje porad 1500otacek v lpg diagnostice kam se připojuje snímač otacek pro lpg diagnostiku nemuzu dohledat ktery je to pin a kam vede děkuji za informaci
9.12.2024 8:58:04
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Stag 4 nemeri otackyDobrý den, dle schématu pro STAG 4 se hnědý drát pro snímání otáček připojuje k zapalovací cívce.
4.12.2024 22:02:38
Jméno:
Blago Předmět:
Stag 300 na Octavii stále odebírá proudDobrý den. Mám octavii 2 s 1.6 mpi motorem a systémem STAG 300 . Nemám auto dlouho a nedávno byl na LPG systému proveden servis a úprava elektroinstalace LPG. Nedávno se mi vybila baterie natolik že jsem musel roztlačit auto a pak koupil nový akumulátor ve víře že to byl akumulátor. Bohuže jil něco vybíjelo. Dnes jsem zjistil že je to právě napojení LPG. Když odpojím pojistku a místo ní zařadím multimetr tak naměřím 0.04 A což znamená zhruba 1AH vycucanou každý den. Za měsíc a kousek je baterie úplně na nule. Nezáleží na tom jestli přepnu na benzin před vypnutím motoru. Tak se chci zeptat jestli je to normální chování a zda by nebylo třeba lepší napojit napájení LPG třeba na nějakou volnou pozici v pojistkovém boxu v motorovém prostoru který je spínaný až při zapnutí napájení klíčkem. Momentálně řeším vytahováním pojistky, ale to není úplně ideální. Předem díky za nápady.
5.12.2024 7:14:15
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Stag 300 na Octavii stále odebírá proudDobrý den, Po vypnutí klíčku musí dojít k odpojení LPG systému. Pokud dochází i po vypnutí klíčku k vybíjení baterie doporučuji navštívit plynaře, který zkontroluje dle schématu správnost zapojení LPG systému, zkontroluje elektroinstalaci a případně provede potřebné změny.
20.11.2024 15:19:43
Jméno:
Martin Předmět:
LPG tartarini Dobrý den chci se zeptat jestli nevíte někdo z jakého důvodu se mi přepne z benzínu na plyn auto až za strašně dlouhou dobu musím ujet asi šest až 7 km než se to vůbec přepne zřejmě jde o ten ohřev plynu. Děkuji za odpovědi
21.11.2024 9:37:56
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: LPG tartarini Dobrý den, teplota reduktoru je jedním z parametrů pro přepnutí. Reduktor neboli výparník je zapojen do chladícího okruhu a je vyhříván chladící kapalinou. Jak rychle se ohřívá záleží na tom jak a kde je zapojen do chladícího okruhu a na funkčnosti chladícího okruhu. Teplota přepnutí se nastavuje v diagnostickém programu, Obvykle se teplota přepnutí nastavuje na 35 – 40o C, ale existují iu motorů s přímým vstřikováním benzínu i výjimky, kdy přímo výrobce udává pro konkrétní motor teplotu přepnutí vyšší. Navštivte svého plynaře, který zkontroluje umístění reduktoru a diagnostickým programem zkontroluje nastavenou teplotu přepnutí a případně ji upraví.
25.10.2024 9:44:54
Jméno:
Daniel Předmět:
Nastavení Dobrý den, byl mě namontovaný systém stag, ale auto nejede v pořádku. V servise mě odbývají že je všechno v pořádku. Reduktor má nastaveno 1.1bar, kalibrační trysky jsou 2.1mm..to dává po kalibraci na volnoběh koeficient 2-2,1 což si myslím, že vstřiky Valtek T30 3 ohm nemůžou stíhat.. řešit prosím nápravu rozšířením trysek, případně zvýšením tlaku a novou kalibrací?
25.10.2024 10:59:17
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Nastavení Dobrý den, velikost trysek se volí dle výkonu motoru. Tlak reduktoru se obvykle nastavuje v rozmezí 1,1 až 1,3 Bar . Nevím co si mám představit pod tím, když „auto nejede v pořádku“. V některých případech je třeba po přestavbě řešit i výměnu některého komponentu zapalovací soustavy (svíčky, kabely, zapalovací moduly či cívky). Přesto, že motor na benzín funguje bez problémů, může se po přestavbě projevit po přepnutí na plyn kolísání otáček, cukání apod., neboť směs LPG je hůře zapalitelná než směs benzínová. Pokud budete chtít problém vyřešit objednejte se u nás na servis na tel. 606 659 530.
17.10.2024 8:26:57
Jméno:
Štěpán Předmět:
Značné klesání tlaku při zátěžiDobrý den, vrtá mi hlavou zda je běžný pokles tlaku plynu za reduktorem z 1,3 bar až na 0,8bar při plné zátěži. Je takto znatelný pokles normální nebo bych měl začít řešit? Čím taková věc může být způsobena? Plná nádrž, oba filtry nové. Jedná se o V6 turbo 239kw, systém STAG, reduktor Thor Tre. Děkuji
17.10.2024 10:34:33
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Značné klesání tlaku při zátěžiDobrý den, je logické, že tlak plynu v zátěži klesá. Pokud nedochází v zátěži k přepínání do benzínu ,není potřeba řešit.
10.10.2024 17:52:43
Jméno:
Jan Stránský Předmět:
stag 300 8mi válecZdravím, motor nejede na LPG, ZELENÁ LED provozu pomalu bliká. K jednotce se nejde připojit. Takže je asi KO, že Díky
11.10.2024 7:45:20
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: stag 300 8mi válecDobrý den, jednou z možností proč nedojde k přepnutí na LPG je závada některého sensoru. To zda je řídící jednotka KO nebo ne neumím takto na dálku říci. Navštivte svého plynaře, případně se objednejte na servis u nás na tel. 606 659 530.
Přidat záznam
Zajímá Vás víc?