Diskusní fórum STAG LPG/CNG
Vítejte na diskuzním fórum LPG a CNG, kde se prioritně zabýváme značkou STAG, která je jedničkou ve svém oboru, což jsou LPG a CNG zařízení. Můžete se zde ptát na přestavby, montáže, revize, servisy LPG a CNG zařízení. Samozřejmě rádi odpovíme i na všechny otázky okolo plynu (gas) jako je například problematika ochrany ventilů, pojištění LPG a CNG, atd.. Prioritně však budeme odpovídat na dotazy týkající se značky STAG.
+ Nový dotaz
28.8.2020 14:13:29
Jméno:
Mirek Předmět:
Výměna ŘJ LPGDobrý den,
vlastním Opel Insignia 1,6 Turbo 2011(A16LET), aktuálně nainstalován STAG 300 (redutor zavoli zeta s, vstřiky alex barracuda 115nl). S funkčností setu jsem celkem spokojen, bohužel se mi nepodařilo spojit ŘJ s diagnostikou (vyzkoušeno několik modelů) - všechny vyhodily chybu komunikace. Auto na benzín funguje bezproblémů, na LPG v určitých otáčkách (okolo 2500ot.) vykazuje lehce neklidný chod. Není to nic dramatického, příští rok mi končí po 10 letech nádrž a a zvažuji i celkový update sytému LPG (vyjma reduktoru, ten jsem měnil nedávno kus za kus) včetně ŘJ. Jakou náhradu za STAG 300 by jste mi doporučil. Je možné vyměnit např QMAX vyměnit formou plug/play bez výměny kabeláže? Případně jakou jednotku by jste mi pro tento motor doporučil? Vzhledem k celkem bezproblémovému chodu a ušetřeným prostředkům za palivo mi nevadí zvýšené náklady na "rekonstrukci" a rád bych měl možnost kontroly systému pomocí diagnostiky. Díky moc
Mirek
28.8.2020 15:02:11
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Výměna ŘJ LPGDobrý den, neumím odpovědět proč se nemůžete spojit s řídící jednotkou, nevím, jaký software jste používal a zda jste měl správný interfejs. Co se týká neklidného chodu, ten nemusí být způsoben závadou LPG systému, ale závada může být i v benzínové části vozidla. I když motor funguje dobře na benzín, je třeba zkontrolovat zapalovací soustavu zejména svíčky. LPG má vyšší teplotu zapálení než benzín a vyžaduje zapalovací soustavu v bezvadném stavu. Výměna řídící jednotky STAG QMAX Basic za Vaši jednotku STAG 300 je možná, bude pasovat na kabeláž, ale po výměně je třeba provést základní nastavení, kalibraci a nastavení plynové mapy za jízdy. Výměnu doporučuji svěřit odbornému servisu, který systém STAG montuje. Vhodný servis si mžete vybrat z partnerských servisů uvedených zde https://www.acstag.cz/autorizovane-servisy-stag/ .
18.8.2020 20:44:21
Jméno:
Lukáš Předmět:
Přepíná na benzínDobrý den, mám Peugeot 407 1.8 16v 92kw a LPG magič. Když jedu po dálnici a držím cca stejně otáček, tak je vše O.K., ale jakmile sešlápnu plyn.pedál trochu z prudka (předjíždění, výjezd z křižovatky, prostě víc přidat) tak se přepne z LPG na benzín. Filtr plynné i kapalné fáze mám nový . Prosím o radu, čím by to mohlo být. Plynař mi řekl, že zkusí vyměňovat postupně snad všechno. Auto jsem koupil letos v únoru už s namontovaným LPG někdy v roce 2014, ale co kdo kdy měnil nebo neměnil vůbec nevím. U jednoho plynaře už jsem auto měl a na nic nepřišel,jen mi řekl ,že vyměnil filtr ,ale pak jsem so dozvěděl,že není dobrý mechanik. Zajel jsem k jinému a ten řekl,že žádný filtr vyměněný není. Ale všiml jsem si později že první plynař (lhář) mi umyl reduktor, tak si nejsem jistý jestli se v něm nějak nešťoural. Mohlo by to přepínání na benzín dělat i třeba špatný reduktor? Popřípadě jaký mám koupit. Ten co mám Magič 3 compact už asi není k sehnání tak jestli je nějaká altrnativa. Děkuji a snad jsem to napsal srozumitelně.
19.8.2020 15:05:38
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Přepíná na benzínDobrý den, přepnutí do benzínu při prudké akceleraci může být způsobeno vlivem poklesu tlaku v LPG systému, kdy reduktor nestačí pro daný výkon dodat potřebné množství paliva. Závada však může být i v jiném komponentu LPG systému. Pro zjištění závady bude nutné připojení k diagnostickému programu. Výměna komponent metodou pokus omyl je zdlouhavá a většinou nákladnější. Navštivte proto servis, kde Váš systém servisují, případně se na servis můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
21.7.2020 8:41:52
Jméno:
Petr Předmět:
Průměr trysek Dobrý den, chtěl bych se prosím, jakou velikost průměru trysek by jste doporučoval u motoru Octavia I. 2.0 MPi 85 kW se systémem STAG a jednotkou Qbox Basic. Současně po nové instalaci systému mi technik dal velikost trysek 2.2 s tlakem 1.3 baru, ale stále se mi zda, že by pružnost motoru mohla být "ostřejší". Zvlášť ve vyšším otáčkách. Jde mi o to, jestli se spíš neměli dát trysky s průměrem 2.3, protože tyhle motory běžné mají realný výkon na brzdě cca 91-92 kW. Možná by pak pružnost motoru byla razantnější. Díky za odpověď.
21.7.2020 13:47:33
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Průměr trysek Dobrý den, na dávku plynu má vliv zdvih vstřikovače, průměr trysky a tlak plynu. Dle doporučení výrobce by pro daný výkon měly být použity trysky s průměrem 2,3 mm a tlak plynu 1,2 baru. Správnost volby trysek se ověří při nastavování plynové mapy zkušební jízdou. Pokud je směs chudá zvětší se velikost trysek, případně se zvedne tlak plynu, u bohaté směsi je to naopak.
10.7.2020 18:19:46
Jméno:
Novák Předmět:
Stag 300Dobrý den, rád bych se s Vámi podělil o svůj problém a znal názor na řídící jednotku Stag 300 (přesné označení neznám, jen výrobní čísla). V prosinci roku 2019 jsem si nechal v jedné nejmenované českolipské firmě namontovat nový systém LPG s řídící jednotkou Stag na vozidlo Audi A8, 4,2 246 kw. Montáž se protáhla, jelikož v jejím průběhu odešla řídící jednotka a musela být nahrazena novou (problém byl v tom, že i po vypnutí motoru šel do jednoho vstřiku plyn. Po tomto bylo vše v pořádku, kdy v polovině června letošního roku auto začalo jet na 7 válců, kdy v montážní firmě mi bylo řečeno, že problém je v řídící jednotce, kdy po vypnutí motoru jde do osmého válce plyn, kdy byl cítit i v motoru. Chyba byla přes diagnostiku vozu odstraněna a chvíli jsem tedy jezdil na benzín a čekal na vyjádření montážní firmy LPG kdy mi bylo řečeno, že volali do dodavatelské firmy ve Strakonicích - pravděpodobně k Vám, kdy žádná jiná řídící jednotka není skladem, kdy špatná jednotka jim musí být poslána na vyřízení reklamace, co může trvat až měsíc. V současné době se věc má tak, že auto stojí doma v garáži, nejezdí a reklamace je uznaná, kdy řídící jednotka je dle dodavatelské firmy vadná a bude nahrazena jinou. Nyní opět čekám na novou, která se musí objednat čož bude cca dva týdny a začínám litovat toho, že jsem auto předělával na LPG. Rád bych znal Váš názor na tento problém a zda je vůbec možné, aby měly dvě jednotky stejný problém, byly takto poruchové a vyřízení reklamace trvá takto dlouho.
Moc děkuji s pozdravem N.
13.7.2020 13:33:54
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Stag 300Dobrý den, výrobce systémů STAG firma AC Spolka Akcyjna má v ČR dva zástupce, kdy oba sídlí ve Strakonicích v Heydukově ulici. Naše firma neeviduje žádnou reklamaci ve spojením s řídící jednotkou STAG 300. Pokud by zboží pocházelo od nás, pak bychom nejmenované českolipské firmě vadnou řídící jednotku vyměnili v záruce obratem.
1.7.2020 20:18:13
Jméno:
Kamil Předmět:
Nechce přepnout na plyn. Zdravím.Potřeboval bych poradit s problémem.V Octavii 1,1.6 75kw mám namontovaný LPG systém STAG.Po koupi bylo vše v pořádku,auto jezdilo jak mělo.Problém začal,že se to na plyn začalo přepínat čím dál později,někdy až po zahřátí na 90 stupňů,někdy až po ujetí cca 10-ti km.Teď už to po přepnutí na plyn hned zapípá a přepne se zpět na benzin.Někdy,když je auto v provozu déle,tak po cca hodině přepnu na LPG a vše funguje.
2.7.2020 7:29:06
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Nechce přepnout na plyn. Dobrý den, závada může být v teplotním čidle, tlakovém čidle, některém elektroventilu…. Pro zjištění bude třeba připojit diagnostický program. Pro odstranění závady proto navštivte svého plynaře případně se objednejte na servis u nás na tel. 606 659 530.
17.6.2020 20:29:56
Jméno:
Petr Předmět:
Jakou řídící jednotkuDobrý den. Chtěl bych se zeptat, jakou řídící jednotku z vlastní zkušenosti a reduktor od Stagu by jste doporučili do Octavie I. 2.0 MPi 85 kW. Děkuji za info.
18.6.2020 7:28:35
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Jakou řídící jednotkuDobrý den, pro přestavbu tohoto čtyřválcového motoru bych jako optimální variantu doporučil řídící jednotku STAG QBOX Basic, ale lze použít i řídící jednotku STAG Go Fast z ekonomické řady. Pro výkon 85 kW plně postačuje reduktor STRAG R02, vhodný pro motory s výkonem do 100 kW, případně lze použít reduktor STAG R01 ve verzi do 110 kW. Přestavbu tohoto motoru se systémem STAG QBOX Basic a reduktorem STAG R02 si můžete prohlédnout v naší fotogalerii https://www.acstag.cz/fotogaleri-montazi-lpg-cng/s koda/montaz-skoda-octavia-1984-cm-2/ .
12.6.2020 11:55:26
Jméno:
Jan Předmět:
Ochrana ventilůDobrý den, rád bych se zeptal zda do Fiatu 500l 1.4 70kw je vhodné použít ochranu ventilů. Snažím se v tom zorientovat, ale bohužel mi každý tvrdí něco jiného. Moc děkuji za odpověď.
12.6.2020 13:25:05
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Ochrana ventilůDobrý den, ochrana ventilů slouží jako prevence proti zaklepání ventilů. Existují různé způsoby ochrany ventilů viz informace na našich stránkách https://www.lpg-autogascentrum.cz/ochrana-ventilu/ . My používáme elektronický systém dávkování aditiva Valve Protector, který dávkuje aditivum, na rozdíl od podtlakových systémů, v celém rozsahu otáček a zatížení motoru a prvotní vyšší investice se oproti přístřiku benzínu brzy vrátí.
Některé motory jsou náchylnější k zaklepání ventilů a u nich doporučujeme použít aditivaci. U motorů Fiat použití ochrany ventilů doporučujeme.
11.6.2020 18:38:59
Jméno:
Pavel šolar Předmět:
Palivomer na lpgDobrý den prosím o radu mám automobil fiat doblo rv 07 1.4 57kw na LPG namontovana souprava KME a nádrž Step. A zlobí mě ukazatel chvilku ukazuje dobře ale z 90%ukazuje prázdnou nádrž ale auto jede normálně na plyn nevíte kde bych mohl hledat problém děkuji.
12.6.2020 7:16:49
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Palivomer na lpgDobrý den, může jít o případ, kdy je chybně nastaven v diagnostickém programu snímač hladiny LPG nebo nebyla správně provedena jeho kalibrace, ale závada může být i v multiventilu. Objednejte se u svého plynaře a přistavte v dohodnutý termín vozidlo s prázdnou nádrží.
12.5.2020 20:50:50
Jméno:
Richard Předmět:
Reduktor STAG R01 250Dobrý den, před pár dny jsem si nechal u nejmenovaného servisu vyměnit reduktor na voze Mazda CX-9 se systémem STAG Q-BOX.
Před výměnou jsem byl několikrát ujištěn, že použitý reduktor bude pro moje vozidlo vhodný a výkonově dostatečný. Následně jsem zjistil, že byl použit model STAG R01 250, který je certifikován do výkonu max 250 koní. V autě je motor 3,7 V6 o výkonu 275 koní, což je rozdíl cca 10% Dle mého názoru není úplně logické osazovat do systému komponentu, která svými parametry neodpovídá specifikaci motoru. Moje otázka zní, zda-li tento reduktor bude schopen bez jakýchkoliv problémů dlouhodobě fungovat. I s přihlédnutím k tomu, že postupem času údajně dochází k tvrdnutí membrán a tím pádem menší účinnosti reduktoru. Roční nájezd mám okolo 10 000 km. Je podle Vás volba tohoto dílu správná?
Děkuji za odpověď
13.5.2020 9:40:25
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Reduktor STAG R01 250Dobrý den, neuvádíte, jaký reduktor jste měl ve voze před přestavbou. Z důvodu zlevnění přestavby používají některé servisy jeden reduktor a v případě, že reduktor výkonově neodpovídá nastaví v plynové řídící jednotce ve výkonu pro pokrytí potřeby paliva přístřik benzínu. My při přestavbách vozidel vždy zákazníkovi navrhujeme reduktor(y) tak, aby s rezervou pokryl(y) potřebu LPG v celém výkonovém rozsahu motoru. Je pak na zákazníkovi, kterou variantu s ohledem na cenu montáže zvolí. U Vašeho vozidla bychom tedy navrhovali použít dva reduktory STAG R-01.
27.4.2020 21:50:58
Jméno:
Martin Předmět:
Lambda sondy vs LPGdobrý den, mám stag4 basic, motor 1.6 NFU Citroen Berlingo, na autě jsou 2 LS, přední a zadní, rj motoru ukazuje na diagnostice uplne stejné hodnoty obou LS ve všech režimech. Auto má vysokou spotrebu LPG kolem 10 l, co ž je opravdu moc. Proto jsem se pídil po důvodech...Auto bylo v několika servisech kde vše měřili, zkoušeli (myslím jen benzinový systém) nic nezjsitili, pak jsem auto začal dle schématu a koupených informací meřit a kontrolovat.Myslleli jsme ze je vadná katalyzátor atd...
Zjistilo se ze signál z prední a zadní LS je fyzicky propojen nekde v systému LPG - plynař zapojil signál z prední LS do RJ LPG pin F4 a zadní LS do pin F3 (nebo zrcadlove F1 a F2) RJ LPG. Proc to tak je? Prece obe LS nelze zapojovat dohromady nebot Rj motoru pak pocítá a koriguje uplne jinou směs - naprosto nerealnou.
Otazky :
musi byt zapojen signal Ls DO rj LPG ? je to dulezité pro funkci nebo je to jen pro informaci při ladeni?
proc je v navodu na stag zapojena predni LS a zadni tam neni a v aute je zadni propojena jak píši?
dekuji moc
28.4.2020 14:53:10
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Lambda sondy vs LPGDobrý den, lambda sondu není třeba zapojovat. V takovém případě se nastavení LPG systému provádí dle korekcí. Pokud se lambda sonda zapojuje, zapojuje se vždy jen přední, která snímá množství kyslíku ve výfukových plynech a na základě takto zjištěných dat pak řídící jednotka upravuje bohatost palivové směsi. Zapojení se liší dle toho, zda se jedná o napěťovou nebo proudovou lambda sondu. Sonda za katalyzátorem (diagnostická sonda) poskytuje pouze přehled o množství škodlivin ve výfukových plynech. Pokud budete chtít zkontrolovat zapojení a nastavení LPG systému můžete se u nás objednat na servis na tel. 606 659 530.
18.4.2020 15:32:19
Jméno:
Aneta Předmět:
Pípání LPGDobrý den, mám v Superbu 1 přepínač LPG AC STAG GO FAST a při zapnutí a vypnutí klíčku pípá 3 x krátce, počtvrté dlouze a na popáté znovu krátce. O co by se mohlo jednat?
Děkuji.
20.4.2020 7:48:54
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Pípání LPGDobrý den, jedná se o připomínku servisního intervalu. Zajeďte za svým plynařem, který provede potřebné úkony dle májezdu km.
25.2.2020 16:06:53
Jméno:
Miloslav Pawlica Předmět:
Filtr a parametry lpg sytémuDobrý den, našel jsem u vás na fóru již spoustu zajímavých informací. Měl bych dotaz ohledně filtrů plynné fáze. Mám lpg systém Gofast. Dílna, která montáž prováděla do systému připojila filtr plynné fáze papírový(ten nejlevnější). Pokud bych časem zaměnil tento filtr za typ bulpren, který bude mít shodné parametry mohu nějak negativně ovlivnit celý systém? Je potřeba provést nové seřízení celého systému? Předpokládám totiž, že každý material filtru má jiné provozní vlastnosti a jinou průchodnost. Jaké filtry obecně doporučujete? Jednorázové jsem nalezl asi 3 typy, dále jsou na trhu filtry s výměnnou vložkou - odstředivé. Předem děkuji :o)
26.2.2020 8:18:21
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Filtr a parametry lpg sytémuDobrý den, záměna filtru plynné fáze nebude mít vliv na funkci Vašeho systému. Výrobci převážně dávají do přestavbových sad filtry jednorázové, které většinou měníme za filtry s vyměnitelnou vložkou. Při výměně je třeba vzít v úvahu průměr použitých plynových hadic. Výměna filtru plynné fáze se provádí nejpozději po 20 tis. km a dobrý servis při výměně zkontroluje diagnostikou plynovou mapu a případně provede její úpravu.
6.2.2020 14:36:57
Jméno:
Jiří Šmat Předmět:
LPG emise mimo limit octavia 1.6 AVU STAG 4 qbox basicDobrý den, díky za odpověď a nabídku vašeho servisu. Auto však stále není ve stavu abych mohl absolvovat cestu do Strakonic. Tak mi nezbyde než se obrátit na zdejší servisy - Chomutov a okolí. Zbývá mi nabídnout výměnu katalyzátoru. Ten prošel na wagu v normě ale je to poslední co mi nikdo neměnil:) . Tak hezký den
PS: jinak otáčky kolísají nepravidelně hlavně na plyn a na benzin občas "sporadicky" vynechá zápal pči teplém i studeném motoru
7.2.2020 7:06:08
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: LPG emise mimo limit octavia 1.6 AVU STAG 4 qbox basicDobrý den, zaměřte se nejprve na odstranění sporadického kolísání otáček na benzín. Pro správnou funkci LPG je nutné, aby benzínový provoz byl bezvadný. Jakýkoliv malý problém na benzín se násobně projeví při provozu na plyn.
6.2.2020 11:57:36
Jméno:
Jiří Šmat Předmět:
LPG emise mimo limit octavia 1.6 AVU STAG 4 qbox basicDobrý den, nevím si rady co dál. Po návštěvě STK motor nepoužitelný(do té doby bezproblémový úsporný motor co nežere ani olej). Volnoběh- 2000 otáček nepravidelný chod. Již po třetí servis a měření emisí a stále mimo limit na LPG : CO2 1,54, lambda 1,087. Na benzín : CO2 0,04, lambda 1,000. Vyměněna váha vzduchu,svíčky,zap. kabely, zapalovací modul, lambda 1, lambda 2. vlnovec. vzduchový filtr. seřízeny vstřiky PLG a reduktor. Ruční nastavení bohatosti směsi - vše v normě, než se vypne motor. Po nastartování zase vše mimo. Na wagu žádná závada krom erbegu a nízké napětí po odpojení baterie při výměně lambda 2. Vymazáno a žádná změna. Díky za každou radu, kterou budu moci předat servisu LPG na opravu. Šmat
6.2.2020 13:36:17
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: LPG emise mimo limit octavia 1.6 AVU STAG 4 qbox basicDobrý den, neuvádíte, zda otáčky kolísají ve volnoběhu na benzín po studeném startu nebo ve volnoběhu po teplém staru nebo otáčky kolísají jak na benzín, tak i na plyn. Nevím, zda všechny komponenty, které jste měnil, bylo nutné vyměnit nebo jste je měnil preventivně, ale vypadá to, že oprava je prováděna metodou pokus omyl. Pro zjištění závady bude nutné provést diagnostiku jak benzínové, tak i plynové části včetně kontroly plynové mapy a v případě potřeby provést další doplňková měření. Pokud Váš servis závadu neodstranil změňte servis případně se objednejte na opravu u nás na tel. 606 659 530.
4.2.2020 16:04:31
Jméno:
Miloš Předmět:
Felicie na LPGDobrý den, prosím o radu, zda existuje nějaké základní nastavení zařízení, kterým protéká plyn dále do motoru.
Jeden ventil je přímo na hadici a druhý na samotném zařízení před motorem.
Jedná se o Felicii 1,3.
Byl jsem s vozem na servisu a tam ho seřídili. Jezdilo výborně až do dne, kdy jsem musel na Emise.
Na Emisích ho zase rozeštelovali a není při sešlápnutí pedálu více jak do tříčtvrtin se motor dusí a nechce táhnout.Děkuji za radu
6.2.2020 10:24:35
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Felicie na LPGDobrý den, LPG systémy s jednobodovou aplikací se seřizují za pomoci analyzátoru výfukových plynů. Pokud nelze tento systém seřídit tak, aby emise byly vyhovující a vozidlo jelo bez problémů, bude nutné zjistit, kde je závada. Závada může být jak v LPG systému, tak i v některém komponentu vozidla. Vhodnější je pro tyto motory sekvenční systém vstřikování LPG, který dávkuje přesnou dávku LPG odpovídající danému výkonu pro každý válec zvlášť.
Přidat záznam
Zajímá Vás víc?