Diskusní fórum STAG LPG/CNG
Vítejte na diskuzním fórum LPG a CNG, kde se prioritně zabýváme značkou STAG, která je jedničkou ve svém oboru, což jsou LPG a CNG zařízení. Můžete se zde ptát na přestavby, montáže, revize, servisy LPG a CNG zařízení. Samozřejmě rádi odpovíme i na všechny otázky okolo plynu (gas) jako je například problematika ochrany ventilů, pojištění LPG a CNG, atd.. Prioritně však budeme odpovídat na dotazy týkající se značky STAG.
+ Nový dotaz
27.8.2023 10:21:36
Jméno:
miki Předmět:
poblem s trhanim mam problem
8 valec nema rovnake casy doby vstreku na vsetkych valcoch. a mapa je uplne inde
28.8.2023 7:54:52
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: poblem s trhanim Dobrý den, cukání může být způsobeno jak závadou v zapalovací soustavě, tak i vadnou funkcí některého komponentu LPG soustavy. Pro zjištění a následné odstranění závady bude třeba použít diagnostický program. Navštivte proto svého plynaře.
19.8.2023 7:48:44
Jméno:
Maroš Martiško Předmět:
nízky tlakChcel by som sa spýtať na túto závadu, mám stag 300-4 plus, vymenil som filtre kvapalnej, aj plynnej bázy, problém stále pretrváva, stalo sa asi to, že na dovolenke som natankoval asi nejaký nekvalitný plyn, lebo čerpacia stanica prestala tlačiť plyn asi 15 litrov pred tým ako ešte mal natlačiť, ani mi nezaštekal poistný ventil, čo mi indikuje plnú nádrž pri každom tankovaní, pumpár mi jemne naznačil, že mám plnú, aby som ho neotravoval, že on má všetko v poriadku, potom ten problém začal. Plyn sa mi podarí zapnúť manuálne až po zahriatí motora na plnú prevádzkovú teplotu, čo pred tým nebolo. Cez software som zistil, že tlak plynu je okolo 0,44 baru, a po zahriatí a prepnutí je okolo 1,4 baru, limit nízky tlak som znížil teraz už druhý krát z 0,7 na 0,4 baru. ale toto sa mi nepáči, preto sa chcem spýtať, či mám kúpiť nový reduktor, alebo kúpiť opravnú sadu aby som tento problém poriešil, a vrátil hodnoty do predchádzajúceho stavu? reduktor je TOMASETTO ALASKA AT09, auto Berlingo 1,6 2010. dakujem.
21.8.2023 7:54:53
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: nízky tlakDobrý den, doporučuji navštívit odborný LPG servis, kde provedou diagnostiku LPG systému, zkontrolují, zda všechny akční členy LPG soustavy fungují správně a pokud je v systému závada tuto závadu zjistí a odstraní. V úvahu připadá i závada ve snímači tlaku plynu.
14.8.2023 14:23:43
Jméno:
Svoboda Předmět:
Fabia 1 r.v 2001 přestavba na LPGDobrý den, dovoluji si se na Vás obrátit se svým problémem na vozidle Škoda Fabia 1,4 Mpi 50kW,r.v. 2001,kód motoru je AME.
Vozidlo má provedenou úpravu na LPG (nádrž do roku 2030).
Vozidlo má velmi neklidný volnoběh. Otáčky kolísají mezi 800-1000. Ve zvuku motoru je slyšet ,, jako by jednu dobu vynechal".
Na diagnostice se píše kód chyby 17549 (P1141 Výpočet zatížení Křížová kontrola rozsahu/výkonu).
Pokud při nastartovaném voze závadu vymažu, tak se motor krásně uklidní, ale do jedné minuty začne zvuk motoru znovu a závada se objeví znovu.
Auto bylo u mechanika, který prověřoval vše kolem sání a všechny součásti motoru, které by mohly souviset s projevem vady, ale na nic bohužel nepřišel.
Přišel pouze na to, že pokud odpojí hadici od ventilu pro LPG a zaslepí ji, tak motor má rázem vyšší otáčky a má krásně plynulý chod. Bohužel mi řekl, že LPG předělávkám úplně nerozumí a tudíž neví, jak nyní s touto zjištěnou informací přesně naložit.
Nyní je i otázka, zda je chyba v samotném systému LPG? a druhá otázka, jak moc má spojitost ta závada, jejím vymazání a chvilkového uklidnění. Zda při smazání té závady dojde jen k jakési ,,kalibraci" a proto se motor n chvíli uklidní anebo je to jinak.
Mol by jste mi prosím z Vaší praxe poradit v čem si myslíte, že by mohl být problém?
PS: Pokud je vůz předělán na LPG, tak je do něj vložena samostatná řídící jednotka pro LPG, která komunikuje s výrobní řídící jednotkou motoru?
Předem moc děkuji za Váš čas strávený odpovědí.
14.8.2023 15:17:28
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Fabia 1 r.v 2001 přestavba na LPGDobrý den, LPG systém má svoji řídící jednotku, která ovládá LPG systém a po přepnutí do LPG odpojí benzínové vstřikovače, jejich funkci však benzínové řídící jednotce emuluje. Pokud se závada objeví i po vymazání závady z paměti benzínové řídící jednotky pak chyba přetrvává a je třeba provést diagnostiku jak benzínové, tak i LPG části vozidla. Může se jednat o závadu ve složení palivové směsi, která může být způsobena jak vadným některým komponentem LPG soustavy (vadný reduktor, který je spojený hadičkou do sání) tak i závadou v benzínové části jako např. netěsnost sání, vadná škrtící klapka, svíčky atd.. Objednejte se proto u svého plynaře, případně se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
7.8.2023 21:52:45
Jméno:
David Předmět:
Řídící jednotka StagDobrý den, mám Seata Alteu 1.6 mpi, dneska mi cestou na benzínku došel Plyn a vozidlo se automaticky nepřepnulo na benzín a chcíplo, po nastartování šel motor na 3 válce na benzín.... po natankování lpg sem chtěl přepnout na lpg a spínač začal pípat a už se nedokázalo přepnout na lpg a na benzín to jede už jenom na 3 válce... do té doby než mi došel plyn tak vozidlo jelo na 100% jak na benzín na i na lpg...je možné že odešla řídící jednotka lpg?
14.8.2023 11:30:39
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Řídící jednotka StagDobrý den, pro zjištění závady bude nutné připojit LPG systém k diagnostickému programu. Pak lze určit, kde je závada a zda je řídící jednotka vadná. Objednejte se na servis u svého plynaře případně se můžete na servis objednat u nás na tel. 606 659 530.
27.7.2023 21:23:12
Jméno:
Pavel Předmět:
pípání tlačítka LPG při jízděDobrý den, chtěl jsem se zeptat proč mi pípá tlačítko na plyn při jízdě.
Ujedu třeba 10km a tlačítko začne pípat (LED 300 B/G) tak ho zmáčknu, abych to přepl na benzín, pak za chvilku to zase přepnu na plyn, ale začne zase pípat.
Předem děkuji za odpověď.
31.7.2023 10:08:43
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: pípání tlačítka LPG při jízděDobrý den, zvukový signál Vás upozorňuje na závadu, případně na to, že LPG nádrž je prázdná.
Navštivte proto svého plynaře, který diagnostickým programem zjistí příčinu pípání a závadu odstraní.
26.7.2023 9:57:16
Jméno:
Jaromir Předmět:
Fabia 1.4 16V (BUD) spotřebaDobrý den, mám instalován LPG STAG 4 QBox (1 rok) a průměrná spotřeba je 7,6L. Na benzin je spotřeba 6L na stejné trase. Očekával bych spotřebu LPG pod 7L vzhledem k 10-15% nárůstu Jaké jsou vaše zkušenosti?
Děkuji
31.7.2023 10:02:04
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Fabia 1.4 16V (BUD) spotřebaDobrý den, pro správné porovnání spotřeby LPG versus benzín je třeba stejnou trasu ujet za stejných podmínek, tedy stejné teploty, hustoty provozu atd. a vždy dotankovat do plna na stejné čerpací stanici. Podmínkou pro správné fungování LPG systému je, aby zapalovací soustava fungovala bezchybně.
21.7.2023 11:51:01
Jméno:
Petr Bělina Předmět:
Po odpojení LPG jednotky nejde nastartovat na benzín Dobrý den,
Nedávno jsem dělal těsnění pod hlavou a rozvody. Těsnění v pořádku a rozvody také. Abych měl co nejvíce místa vyhodil jsem řídící jednotku Tartarini. A vstřikovače Lpg.
LPG jsem chtěl nechat zapojit firmu a zavřel jsem uzávěr na bombě. Auto ale nešlo nastartovat ypo vytažení benzínových vstřiku žádná reakce. Po zapojení konektoru na řídící jednotku Lpg okamžitě nastartuje. Při demontáži jsem si všiml že drát co vede od cívky do řídící jednotky Lpg byl přetržený. K čemu ten drát slouží? Po nezapojení drátu autu houpe volnoběh na benzín. Fiat panda 1.1 40kw . Vyměnil jsem vstřikovače benzínu v domnění že to je tím a nebylo. Od doby co sem odpojil Lpg se auto chová na benzín hrozně.
31.7.2023 9:14:26
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Po odpojení LPG jednotky nejde nastartovat na benzín Dobrý den, přetržený drát od cívky pravděpodobně slouží ke snímání otáček pro LPG systém. LPG řídící jednotka odpojuje benzínové vstřikovače, proto nešel motor nastartovat po jejím odpojení. Pro to, aby vůz zase jezdil bez závad na LPG navštivte plynaře, který provede jednak kontrolu zapojení LPG systému a jeho diagnostiku a závadu odstraní.
12.7.2023 19:16:44
Jméno:
Milan Voltr Předmět:
Mercedes-Benz E320i Manuál k LPGDobrý den. Zakoupil jsem vozidlo s již instalovaným LPG. Konkrétně vozidlo viz. odkaz. Bohužel bez jakéhokoliv manuálu. A mám pocit že nejde zapnout. Kontrolka pod ukazatelem hladiny nádrže se nikdy nerozsvítí. Dá se dle odkazu potvrdit že se jedná o STAG vestavbu? Případně získat klidně i za úplatu manuál k provozu? Plzeň na Email bohužel nereaguje. Děkuji. Voltr.
http://www.lpg-plzen.cz/reference/merced es-benz-e320/
13.7.2023 8:03:30
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Mercedes-Benz E320i Manuál k LPGDobrý den, po otevření Vámi zaslaného odkazu se otevře pouze stránka LPG Plzeň. Nejspolehlivější informaci, jaký LPG systém ve Vašem voze máte, získáte, když naleznete LPG řídící jednotku, ta je označena štítkem s uvedením výrobce a modelu. Můžete též navštívit některého plynaře, který zjistí, o jaký LPG systém se jedná. Návod k použití Vám posílám e-mailem.
5.6.2023 7:12:08
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Re: Re: Přístavba LPG pro dodávku CNGDobrý den, tyto přestavby neprovádíme.
1.6.2023 22:51:43
Jméno:
Roman Předmět:
Přístavba LPG pro dodávku CNGDobrý den, mám dodávku Fiat Ducato CNG/benzín. Chtěl bych přistavět LPG, ale na benzín to jede v náhradním režimu a cng drahé a malý dojezd cca 300km. Chtěl bych přidat LPG systém, ale asi by se musela vzít mapa z CNG vstřikovačů. OTZ jaký sytém použít a zda to je reálné. Chtěl bych, aby fungovaly všechny tři systémy. LPG klidně neofiko i ručně zapínatelné.
Díky za info.
2.6.2023 7:53:56
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Přístavba LPG pro dodávku CNGDobrý den, aby bylo možné provést legálně přestavbu vozidla CNG na LPG, musí být splněny legislativní požadavky. Přestavba musí být provedena buďto jako individuální nebo jako typová. V každém případě pověřená zkušebna kontroluje mimo jiné zástavbu LPG systému, emise a pokud by byl zachován i pohon na CNG i to, jak je zabezpečeno, aby vozidlo jelo vždy jen na jedno palivo, a to buď CNG nebo LPG. Pro přestavbu "jednopalivových" vozidel CNG na LPG nemáme typové schválení Ministerstva Dopravy a nevím o tom, že by některá firma zabývající se přestavbami takové typové schválení měla.
1.6.2023 18:23:31
Jméno:
Jan Předmět:
Stav tuningDobrý den,
Mám motor VW 1,4 63 kw 2007 rok, má nějaký smysl dokoupit vaši tuningovou krabičku? Jaké budou hodnoty a zda je možno si ji připojit sám nebo musím do servisu.
Jaké svíčky doporučuje té pro tento motor? Já tam mám iridiové.
Dekuji
2.6.2023 7:50:44
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Stav tuningDobrý den, „tuningová“ krabička STAG Tuning je určena pro přeplňované motory (motory s turbem). To není Váš případ. Bližší informace ke STAG Tuningu můžete získat zde https://www.acstag.cz/produkty-stag/stag-tuning/pr odukt-stag-tuning/.
18.5.2023 20:54:05
Jméno:
Petr Předmět:
Opel Zafira - vhodny motor na prestavbu?Dobry den, dovolim si polozit dotaz. Vlastnim Opel Zafira 1.8 benzin (88kW) typ motoru Z18XEL. Na forech jsem se docetl ze tento motor trpi na "vytluceni sedel ventilu". Tj. Je nutne kazdych 70 tis km na kontrolu do servisu, kde se musi premerit sedla. Jinak hrozi jejich podpaleni. Muzete mi prosim odpovedet zda tomu tak skutecne je a zda doporucujete ci mate reseni jak tomuto riziku predejit. Ci jej zcela eliminovat. Dekuji za vasi reakci.
19.5.2023 7:05:06
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Opel Zafira - vhodny motor na prestavbu?Dobrý den, pokud je výrobcem vozidla předepsán limit kontroly vůlí ventilů pak je třeba tento interval dodržovat ať jezdí motor na benzín nebo LPG. U těchto motorů používáme pro ochranu ventilů elektronický tlakový systém dávkování aditiva Valve Protector. Bližší informace k ochraně ventilů naleznete na našich stránkách zde https://www.lpg-autogascentrum.cz/ochrana-ventilu/ .
11.5.2023 13:54:13
Jméno:
fiesta Předmět:
montáž stag pro skoda citigo, 44kw, 999cc. schopnost motoru?graag budu vědět, že historie motoru je pro autoplyn (op uw website zie ien ombouwvoorbeeld). Lze uvažovat o motoru, na delší dobu na několik kilometrů.
Řekl, že pro toto auto je doporučena krabice tag q plus instalace.
Děkuji za službu.
11.5.2023 14:26:55
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: montáž stag pro skoda citigo, 44kw, 999cc. schopnost motoru?Dobrý den, i když jsem zcela nepochopil váš dotaz odpovím, že tyto motory používané ve vozech Škodda Citigo 44 kW, kód motoru CHY jsou vhodné pro přestavbu na pohon LPG. Přestavbu si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde https://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-mont azi/skoda/montaz-skoda-citigo-999-cm/.
28.4.2023 9:57:47
Jméno:
Patrik Předmět:
Přepínání na volnoběh Dobrý den, chci se zeptat zda je nějak na škodu, když mám nastaveno přepínání na LPG už při volnoběhu(když je dosažená teplota). Funguje to dobře, auto ani necukne nic spíš mi jde o dlouhodobější chování, zda to nějak neublíží motoru nebo zařízení? Motor 1.6MPI 74kw. Děkuji.
28.4.2023 10:25:20
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Přepínání na volnoběh Dobrý den, pokud to funguje dobře ničemu to nevadí.
17.4.2023 14:00:31
Jméno:
Tomas Předmět:
Výmena reduktora Dobrý deň, potreboval by som nájsť alternatívu za reduktor Elpigaz vega-i, ktorý sa už nevyrába. Je to vozidle Mazda CX-7, 2.3 disi turbo 191kw. Aký reduktor by ste mi odporučili?
17.4.2023 14:47:24
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Výmena reduktora Dobrý den, nejčastěji pro takový výkon používáme reduktor STAG R01 RED, KME Gold nebo Zavoli Zeta Super.
Přidat záznam
Zajímá Vás víc?